Privatlivspolitik Royal Christmas

Hvis du bestiller noget, har vi brug for dine oplysninger for at sikre, at vi kan levere din ordre. Men vi håndterer altid dine personlige data omhyggeligt. Vi tager os af det og holder det sikkert. Vi vil gerne fortælle dig her, hvad vi gør med dine personlige data, og hvorfor vi har brug for dem. Hvis du har spørgsmål efter at have læst vores privatlivspolitik, tøv ikke med at kontakte vores kundeservice.Hvis du bestiller noget, har vi brug for dine oplysninger for at sikre, at vi kan levere din ordre. Men vi håndterer altid dine personlige data omhyggeligt. Vi tager os af det og holder det sikkert. Vi vil gerne fortælle dig her, hvad vi gør med dine personlige data, og hvorfor vi har brug for dem. Hvis du har spørgsmål efter at have læst vores privatlivspolitik, tøv ikke med at kontakte vores kundeservice.

Denne fortrolighedspolitik kan ændre sig fra tid til anden, hvis nye udviklinger giver anledning til det. Den mest aktuelle privatlivspolitik findes på www.royalchristmas.eu. Vi råder dig til at konsultere denne fortrolighedspolitik regelmæssigt, så du er opmærksom på disse ændringer. Du vil altid se den sidste ændringsdato her.

Denne fortrolighedspolitik blev sidst ændret den 10. juli 2019.

Hvem er ansvarlig for behandlingen af mine personlige data?

Royal Christmas og tilknyttede websteder (Veldpape Interieur interieurbeplanting BV) beliggende ved Engelstilstraat 14, 9671 JH i Winschoten, Holland, er ansvarlig for behandlingen af data som beskrevet i denne privatlivspolitik.

Hvornår gælder denne privatlivspolitik?

Denne fortrolighedspolitik gælder for alle personlige data, som Royal Christmas behandler fra alle, der har (haft) kontakt med Royal Christmas, såsom vores besøgende, kunder og forretningskontakter, i alle felter relateret til Royal Christmas.

Hvad er personlige data?

Personlige data er alle data, der kan spores tilbage til dig som person. Bare tænk på dit navn, telefonnummer, adresse eller e-mail-adresse. Men data som din IP-adresse eller Royal Christmas-kundenummer er også personlige data. Og andre data, der er unikke for dig, f.eks. Din historie om juletider eller surfeatfærd.

Hvem behandler vi personoplysninger fra, og hvordan får vi disse data?

Vi behandler personoplysninger om enhver, der har (haft) direkte eller indirekte kontakt med Royal Christmas, såsom (forretnings) kunder og kontaktpersoner fra partnere.

Vi modtager dataene direkte fra dig, når du besøger vores websted, opretter en konto og udfylder visse detaljer, eller når du kontakter vores kundeservice. I nogle tilfælde modtager vi dine data fra andre. Når nogen sender en gave direkte til dig, modtager vi dine navn og adresseoplysninger. Vi kan også modtage data fra andre parter, men kun hvis du har givet disse parter tilladelse til at give visse data til os.

Hvilke data behandler vi om dig, hvad bruger vi dem til, og hvor længe er de gemt?

Data til behandling af din ordre

Hvis du bestiller noget, har vi brug for visse oplysninger fra dig for at kunne levere din ordre og for at holde dig informeret om din ordre. Denne information er også påkrævet ved returnering eller reparation.

Til dette indsamler vi dit navn, e-mail-adresse, leveringsadresser), betalingsoplysninger og dit telefonnummer.

Dataene er nødvendige for at udføre den aftale, som du har indgået med os (eller med en af vores salgspartnere). Ved lov skal vi opbevare de data, der er relateret til din ordre i 7 år (vi indsamler dit navn, e-mail-adresse, leveringsadresser), betalingsoplysninger og dit telefonnummer.

Oplysninger om din kontakt med kundeservice

Du kan kontakte kundeservice 24/7. Du kan ringe, e-maile eller chatte med os eller sende en besked via sociale medier, f.eks. Facebook, Instagram og Twitter. Vi bruger oplysningerne i dig til at kontakte dig angående dit spørgsmål eller klage til os.

Vi kan hjælpe dig hurtigere næste gang ved at gemme dine data. Vi opbevarer noterne om kundekontakt med os og med vores salgspartnere, så længe du er en aktiv kunde hos os.

En telefonsamtale kan optages med henblik på træning og analyse. Vi har en legitim interesse for at bruge disse interaktioner til at forbedre vores tjenester. Vi holder telefonsamtalen i 3 måneder.

Når du sender os en privat besked via Twitter eller Facebook, gemmes meddelelserne af os i gennemsnit 6 måneder eller kortere, hvis du sletter meddelelsen selv tidligere.

Data for en optimal shoppingoplevelse

Der er mange artikler i vores butik. Vi vil derfor gerne hjælpe dig med at finde det, du leder efter blandt alle disse artikler.

Først og fremmest sikrer vi, at vores websted eller app fungerer korrekt, så du kan handle optimalt. Til dette formål samler vi din IP-adresse, oplysninger om din internetbrowser, eventuelle sprogindstillinger og oplysninger om operativsystemindstillingerne på den computer eller den mobile enhed, som du besøger os, når du besøger Royal Christmas.

Vi sikrer også, at romjulen er så relevant som muligt ved at skræddersy vores butik til dine personlige præferencer. For at gøre dette, indsamler vi din søgning, klik og købsadfærd ved Royal Christmas. Vi bruger disse data til at kortlægge generiske kundemønstre, så vi kan bruge dem på et individuelt niveau. Dette handler ikke så meget om viden om de enkelte kunder. Det er vores kundeløfte at gøre vores kunders liv lettere og sjovere. Derfor opbevarer vi disse data, så længe du er en aktiv kunde hos os. Vi vil slette alle dine data efter 7 år.

Data fra kundeundersøgelser

Vi forbedrer konstant vores tjenester og gør dem endnu bedre tilpasset, hvad kunderne ønsker. Derfor kan vi bruge dine data (kunde-ID, e-mail-adresse og / eller telefonnummer) til at invitere dig til en gratis kunde- eller markedsundersøgelse. På denne måde hjælper du vores butik med at blive endnu bedre.

Deltagelse i en kunde- eller markedsundersøgelse er helt frivillig. Du bestemmer, om du vil deltage i undersøgelsen. Hvor længe dine data er gemt, der er knyttet til resultaterne af kunden eller markedsundersøgelser, varierer efter forskning. Vi sletter alle data, der kan spores tilbage til dig, så snart undersøgelsen er afsluttet.

Data til anmeldelser og spørgsmål og svar

Vi er meget tilfredse med anmeldelser. Og vores kunder også. Fordi anmeldelser hjælper dig med at finde det, du leder efter.

Når du skriver en anmeldelse, vælger du, om dine personlige oplysninger eller dit navn er synlige for andre besøgende. Du kan også bruge et alias. Du kan også angive, om vi kan kontakte dig om din anmeldelse. vi arbejder med Trustpilot.

Vi poster kun anmeldelser med din tilladelse. Da anmeldelser er værdifulde for kunderne i lang tid, holder vi en anmeldelse indtil du beder os om at slette den.

Information til konkurrencer og kampagner

Hvis du deltager i en forfremmelse eller konkurrence, vil vi bede dig om detaljer, såsom dit navn, adresse og / eller e-mail-adresse. Vi har brug for disse for at være i stand til at gennemføre forfremmelsen og for at annoncere prisvinderen (e).

Vi indsamler disse oplysninger med din tilladelse. På betingelserne for den relevante konkurrence eller forfremmelse kan du finde ud af præcis, hvad dine data bruges til, og hvor længe vi opbevarer dem.

Data til bekæmpelse af svig

Ingen venter på sikkerhedshændelser og svig, og det er vi heller ikke. Derfor bruger vi personlige data (inklusive IP-adresser og søgning, surfing og købsadfærd) til at undersøge, forhindre og bekæmpe uautoriseret adgang og svig.

Social media

Hvis du bruger sociale medier som Facebook, kan du bruge 'lide og dele' -knapperne på julen til at dele artikler, du kan lide, nyttige eller nyttige med dine venner på din sociale mediekonto. Royal Christmas har ikke adgang til din sociale mediekonto. Vi anbefaler, at du læser fortrolighedspolitikken for de sociale medier, hvor du har en konto, så du ved, hvordan dine data bruges, og hvordan du kan justere dine indstillinger.

Hvem deles dine data med?

Salgspartnere

Når du afgiver en ordre hos en af vores salgspartnere via Royal Christmas, modtager den salgspartner dit navn og leveringsadresse. Salgspartneren har brug for disse oplysninger for at kunne gennemføre den aftale, du har indgået med ham. Hvis dette er nødvendigt for levering, for eksempel for at aftale en leveringsaftale, modtager den relevante salgspartner også dit telefonnummer.

Hvis du kontakter vores kundeservice som svar på en ordre med en af vores salgspartnere, kan vi videresende dit spørgsmål eller klage til salgspartneren med det formål at håndtere det.

Distributions- og logistikpartnere

Vi arbejder også sammen med forskellige logistikpartnere, såsom PostNL, DPD, DHL, DGO og andre luftfartsselskaber. Vores logistikpartnere modtager dit navn og leveringsadresse fra os. De har brug for disse oplysninger for at kunne levere din pakke til den adresse, du har valgt.

Andre eksterne tjenesteudbydere

Vi bruger også andre eksterne tjenesteudbydere til at hjælpe med forskellige ting. Nogle gange har de også brug for personlige oplysninger til dette. Vi deler kun de data, der er nødvendige for den tildeling, som den eksterne tjenesteudbyder udfører for os. Vi sælger ikke dine data til disse tjenesteudbydere eller andre tredjeparter. Og vi indgår aftaler med alle eksterne tjenesteudbydere, hvor vi er enige om, hvad de kan gøre med dataene.

De typer arbejde, som vores eksterne tjenesteudbydere udfører for os er:

  • støtte levering af vores digitale tjenester såsom hosting, vedligeholdelse og support af vores websteder og applikationer;
  • støtte vores kundeservice;
  • støtte vores reklame- og marketingkampagner;
  • støtte kundeforskning og opnå ratings og anmeldelser;
  • levering af finansielle tjenester, såsom betalingstjenester, inkassobureauer og kreditreferencebureauer.

Regeringen og EU-regeringerne

Undertiden er vi nødt til at videregive personoplysninger til regeringen. Dette kan først og fremmest opstå, hvis visse statslige institutioner har brug for denne information til at udføre deres opgaver, såsom skattemyndighederne, og derefter gælde for alle EU's skatteadministrationer. Politiets eller retsmyndighederne kan muligvis også have brug for visse oplysninger i tilfælde af svig eller misbrug. Endelig kan visse vejledere få adgang til personoplysninger i forbindelse med en undersøgelse.

Hvordan håndterer vi data fra vores private og forretningsmæssige salgspartnere?

We handle data from our private and business sales partners with the same care as we do from our customers. That is why this privacy policy applies to our customers.

Vi gemmer dataene fra salg eller kundekøb. Vi vil derefter slette dine data, undtagen de data, som vi skal eller kan opbevare ved lov. I henhold til skattelovgivningen skal vi opbevare visse oplysninger i mindst 7 år. Vi gør dette også for udenlandske ordrer.

Hvor gemmer vi dine data?

Vi gemmer dine data inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS"). Det er dog muligt, at visse data, som vi indsamler, overføres til eller lagres på en destination uden for EØS, for eksempel fordi en af vores eksterne tjenesteudbydere er placeret der. Når dette er tilfældet, sikrer vi, at dette sker på en sikker og lovlig måde.

Hvordan er dine data sikret?

Royal Christmas træffer mange forholdsregler for at beskytte dine personlige data. Både inden for organisatoriske og tekniske områder. Vi har en gruppe specialister, der arbejder dagligt for at beskytte vores systemer og for at søge efter sårbarheder. Gennem streng adgangskontrol sikrer vi, at dine personlige data kun er tilgængelige for medarbejdere, som det er nødvendigt, at de arbejder med dem. Derudover har vi ved Royal Christmas regelmæssigt vores sikkerhed testet af eksterne eksperter. Giv vi dine data til en anden? Derefter kræver vi, at den anden person håndterer dine data så omhyggeligt som vi gør. Hvis du føler, at dette ikke sker, så fortæl os det via vores kundeservice.

Hvilke rettigheder kan du udøve med hensyn til dine data?

Ret til information

Du har ret til en forståelig og gennemsigtig forklaring af, hvordan vi håndterer dine personlige data, og hvilke rettigheder du kan udøve i den forbindelse. I denne privatlivspolitik har vi derfor grundigt forklaret, hvilke data vi indsamler fra dig, og hvordan vi håndterer dine data.

Ret til inspektion

Du har ret til når som helst at anmode om adgang til de oplysninger, vi har til rådighed om dig. Vi behandler anmodninger senest 120 dage. Før vi giver nogen information, forbeholder Royal Christmas sig retten til at anmode om yderligere oplysninger og til at kontrollere informationerne internt og forbeholder sig derefter retten til at bestemme, hvilke oplysninger der gives.

Ret til indsigelse

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine data, hvis du ikke er enig i den måde, vi behandler dine personlige data på. Denne ret gælder for de data, vi bruger til direkte markedsføring. For eksempel kan du bede os om at stoppe med at bruge dine data til personaliserede anbefalinger på webstedet. baseret på vores legitime interesse. For eksempel kan du vælge, at vi glemmer og fortsat glemmer dataene om din surfing og søgeopførsel. Vi behandler anmodninger senest 120 dage. Forespørgsler skal ske via kundeservice via e-mail. Royal Christmas forbeholder sig retten til at annullere eller ikke behandle indsigelser.

Ret til begrænsning

Du har ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af dine data. Dette betyder, at vi muligvis opbevarer dine data, men ikke bruger dem. Denne ret opstår i en række sager. Hvis du mener, at dette er tilfældet, kan du kontakte os via kundeservice.

Ret til at blive glemt / anmode om at slette konto

Du har ret til at anmode om, at vi sletter alle oplysninger, vi har om dig. Når du sender en anmodning om at slette dine data, sletter vi data, der kan spores tilbage til dig, bortset fra de data, som vi skal eller muligvis opbevarer på grundlag af loven. Vi tilbyder dig muligheden for at indsende en anmodning gennem vores kundeservice, så behandles vi inden for 120 dage.

Ret til at indgive en klage

Du har ret til at indgive en klage over den måde, vi håndterer dine data på. Hvis du har en klage, foretrækker vi at løse det selv. Kontakt vores kundeservice for dette. Men du har også ret til at indgive en klage til os. Endelig har du ret til at henvende dig til den nederlandske databeskyttelsesmyndighed med din klage.

Spørgsmål? Kontakt derefter vores kundeservice.

50 millioner kunstige Juletræer solgt siden 1936!